10 SEO hiba

10 gyakori SEO hiba, amit feltétlenül érdemes elkerülni
(Evenich András)

SEO A megfelelő keresőoptimalizálási kampány (SEO) minden sikeres blog esetében alapvető, elengedhetetlen, ezért mindig a megfelelő módon kell végrehajtani. A SEO számos okból kifolyólag is meglehetősen bonyolultnak bizonyul, de leginkább azért, mert a Google egy olyan algoritmust használ, amely több különböző tényezőt is figyelembe vesz a weboldal rangsorolása közben, és ezek ráadásul folyamatosan változnak.

Manapság annyiféle SEO mítosz létezik, hogy már nagyon nehéz megállapítani, melyik közülük az, amelyik 100%-ig igaz. A kulcsszo.hu keresőoptimalizáló szakembere, név szerint Evenich András olyan SEO hibákat sorol fel, amelyeket okvetlenül érdemes ellenőrizni és javítani a weboldalakon:

1. Link-vásárlás
Rövid távon nyilván sikeresen fellendíthetjük a weboldalunkat, ha a weboldal már egyébként is népszerű, de még így is kockázatos. Előfordulhat ugyanis, hogy a Google keresőeszközének szakértői ezeket a fizetett linkeket megjelölik. Ilyenkor persze azon tűnődhetünk, hogyan kaphatnának el valaha is bennünket? Nos, nem árt, ha tudjuk, hogy a Google különleges csapata és keresőrobotja a kérdéses linkek mintáit kutatja minden egyes nap!

Például, ha néhány száz olyan linket fizetünk ki, amelyek egytől egyig ugyanazon a napon kerülnek fel a weboldalunkra, néhány link közülük minden bizonnyal egyfajta szabálytalan linkelési tevékenységként lesz ezt követően megjelölve. Az összefüggés nélküli kategóriákból érkező linkek szintén eléggé gyanúsnak tűnhetnek.

Mi inkább a kulcsszó link kiérdemlés módszerét ajánljuk a régi linképítési módszerek helyett: ez egy, egyfajta tartalmi értéken alapul mely a cikk érdekessége alapján vagy hír értéke alapján kerül ki egy magas bizalommal rendelkező weboldalra, illetve a vendég blogolást érdemes elvégezni mely a kapcsolat építésen és a megfelelő minőségű tartalmon alapul.

2. A tartalom sokszorosítás
Tudjuk, hogy nagyon sok blogger próbálja ugyanazt a témát lényegében nagyon hasonló kulcsszavak változatának felhasználásával megcélozni. A ’keress pénzt a Facebook-on’ és a ’keress pénzt a Facebook-kal’ típusú felhívások például annyira hasonlóak, hogy nem sok értéket nyújtanak a weboldalunk számára, ha a különböző oldalakon egyazon kulcsszavak felhasználásával jelenítjük meg őket.

Elgondolkodtunk már valaha azon, hogy voltaképp meddig is játszadozhatunk ezekkel a lényegében azonos kulcsszavak és témák felhasználásával? Ha végre rájövünk, hogy ez a módszer a végtelenségig nem működhet, akkor talán magunk is felhagyunk azoknak a megegyezést mutató témáknak és kulcsszavaknak megírásával, ami egyébként is a keresőmotor által kiszabott büntetés veszélyével járhat.

3. A PageRank hajszolása
Senki ne értsen félre, a PageRank valóban minden sikeres weboldal számára rendkívül fontos. Hiszen minél magasabb PageRank-kel rendelkezünk, annál jobb rangsorolást kapunk a keresőkben, és annál több látogatónk lesz. De biztosan nem ez az egyetlen olyan mutató, ami a blogunk sikerességének javulásához vezet. Sőt mi több, a Google korábban megemlítette, hogy a PageRank valójában csak egyike annak a kétszáz (hű!) mutatónak, amelyet a weboldalak feltérképezésére és rangsorolására használnak. Ehelyett inkább az elemzésekre, felhasználói élményre és relevanciákra kellene összpontosítanunk, hiszen a Google is ugyanezt ajánlja és elsődlegesen a felhasználók azok akik fontosak nekünk.

4. A title tag-ek automatizálásának elhagyását
A title tag tagadhatatlanul a keresőmotorok rangsorolásának egyik legfontosabb szempontja. A kezdő bloggerek általában olyan hosszú title tag felhasználásával írnak blogbejegyzéseket, ami az adott témát túl sok szóval írja körül. Először is, ügyeljünk arra, hogy meglehetősen rövid címeket alkossunk (soha ne haladjuk meg a 60 karaktert), de ami ennél is lényegesebb, hogy a hangsúlyt mindig a title tag optimalizálására fektessük.

5. A dizájn feláldozását a tartalom miatt
Míg nagyon sok blogger a blog tartalmával kívánja népszerűsíteni oldalát, akadnak olyanok is, akik teljesen a dizájn építgetésének megszállottjai lettek. A félreértés elkerülése végett: ha nem rendelkezünk vonzó dizájnnal, néhány látogatót képtelenek leszünk lenyűgözni az oldalunkkal. Ügyeljünk azonban arra, hogy a túl sok grafika vagy kép megjelenítése nemcsak túlzsúfolttá teszi a blogot, de szörnyen le is lassítja.

Nagyon sok oldal a mozgás és hangok megjelenítésének kedvéért olyan flash-eket használ, amivel egyértelműen feláldozza az oldal sebességét. Határozottan vonzó beállításnak tűnik, de nem ez a megfelelő optimalizálás, ugyanis azt is megakadályozza a keresőrobotok számára, hogy az oldalt kívánatosan gyors ütemben feltérképezhessék.

6. Az ingyenes blogtárhelyek felhasználását
A blog.hu és sok más ehhez hasonló olyan szolgáltatás, amely ingyenes blogtárhelyet ajánl, valóban tisztességes felületeket és kiváló értékeket kínál. Ezek azonban mégsem elég rugalmasak ahhoz, hogy olyan bővítmények, témák és egyéb kiterjesztések telepítését is lehetővé tegyék, amelyek valóban magas fokú SEO eredményeket biztosítanak.
Már csak azért sem mert az ingyenes blog oldalakra elhelyezett tartalom nem a saját domainünket fogja erősíteni.

Ami igazán fontos, az tulajdonképpen az, hogy a saját domainünket jegyezzük be, és egy elfogadható tárhely csomagot vásároljunk hozzá. Ha megfelelő vásárlást végzünk, a kettő együtt egy év alatt nem kerül többe 5000-8000 forintnál. Megéri havonta néhány 100 forintot az oldalunk teljes ellenőrzésére áldozni. A függetlenség hatalma ugyanis nagyszerű jutalomhoz juttat, miközben blogunk üzemeltetése folyamatosan javul és a weboldalunk relevanciája folyamatosan erősödik.

7. A kulcsszavak túlzsúfolását
A leggyakoribb SEO hibák egyike talán az azonos kulcsszavak túlzsúfolása. Ez nem pusztán etikátlan, de a keresési rangsorunknak is nagyon sokat árthat. Ha mindenképp egy rakás kulcsszó felhasználásával szeretnénk rangsorhoz jutni, inkább hozzunk létre mindegyik kulcsszónak egy külön oldalt, és optimalizáljuk őket megfelelően. Ahelyett, hogy rejtett vagy ismétlődő szövegeket alkotnánk, olyan hasznos oldalak létrehozására koncentráljunk, amelyek a kulcsszavakat a tartalom részeiként kivitelezik. Hogy olyan keresőmotort próbáljunk manipulálni, mint a Google? Inkább ne tegyük!

8. A túl kevés tartalom közlését
Számos honlap, különösen a blogok a túlzottan rövid bejegyzések miatt szenvednek. Bloggerként gyakran beadványokat kapunk a látogatóktól nap mint nap, amit csak azért kell elutasítanunk, mert a megjelenítéshez túlzottan rövid. Gondoljunk csak bele: mennyire lehet egy olyan bejegyzés kiváló, amit mindössze 400 szóban foglalnak össze? A rendkívül rövid bejegyzések nemcsak az olvasók lojalitására, de az alacsony minőség következtében az oldal rangsorára is jelentősen ártalmas lehet.

9. A SEO helytelen alkalmazását
Nyilván nemcsak egyetlen helyes módja van a keresőmotoroknak megfelelő bejegyzések optimalizálásának, de azért mi is javasolunk néhány általánosan jól bevált taktikát. A linképítéssel kapcsolatban például nagyon sok blogger azzal hibázik, hogy csak a honlapja címoldalához épít linket. Ehelyett inkább olyan linkeket kellene építenünk, amelyek a legnépszerűbb bejegyzéseinkre is rámutatnak. A SEO-ról folyton tanulhatunk valami újat, úgyhogy győződjünk meg róla, hogy az optimalizálásról szerzett tudásunk mindig valóban naprakész. Tudásunkat leginkább az olyan képzett szerzők szövegeinek és útmutatóinak tanulmányozásával bővíthetjük, mint például a Google kiváló szakembere, Matt Cutts.

10. Az alt tag-ekről való megfeledkezést
Míg a Google állítólag (WebCEO szoftver) nem helyez túl nagy hangsúlyt az alt tag-ek felhasználására, más keresőprogramok (az AOL, a Bing és a Yahoo) viszont annál inkább. Az igazság az, hogy egy fénykép mindig csak egy képfájl lehet, ha nincs megfelelő módon optimalizálva. A bejegyzésbe való kép beszúrásánál mindig használjuk az alt tag-et az optimalizáláshoz. Az is rendkívül fontos, hogy a képfájlt a kulcsszóval nevezzük meg, vagy legalábbis egy valóban meghatározó kifejezéssel. Ha a bejegyzésünk például a braziliai foci vb-ről szól, a képet mindenképp „foci-vb-2014.jpg-nek” és semmiképp ne „kep10.jpg-nek” nevezzük, hiszen semmi eredményhez nem vezet.

Következtetés
A felsoroltakon kívül a további rendszeres SEO hibákat tudjuk még megemlíteni: általános leírások alkalmazása a bejegyzések során, az oldaltérkép frissítésének elhanyagolása, rosszul működő 404-es oldalak funkcionálása és a különböző tartalmakban felbukkanó nyelvtani hibák ejtése. A legtöbb bejegyzésben a megfelelő szervezés és a hatalmas szövegmennyiségek bármilyen jellegű szétválasztásának (például sortávolságokra vagy fejezetekre való felbontásának) nagyfokú hiányát érzékeljük. Az értékes olvasók számára ez rendkívül negatívan hat. Az általános tapasztalat pedig jórészt azt mutatja, hogy ez ugyanakkor a honlap minőségére is erőteljes csapást mér.

A felsorolt SEO hibák vélhetően sokunk számára alapvetőnek tűnnek, de fontos, hogy soha ne hagyjuk figyelmen kívül őket. Kezdődhet a weboldalunk ellenőrzése a fenti szempontok figyelembe vételével.

Hagyjon üzenetet

Önnek be kell jelentkeznie , hogy hozzászóljon..